czwartek, 18 czerwca 2015

Sztuka niewinnego spojrzenia

Lubię świat sztuki naiwnej.
Lubię jego optymizm, feerię barw i tematykę.
Czuję się w nim bezpiecznie i nabieram dystansu do sztywnych ram, i definicji w sztuce.
Nabieram też śmiałości i życzliwości wobec pracy moich rąk :) 

Art Naif Festiwal ma swoje święto od ośmiu lat - w czerwcu - w Szybie Wilson, w Katowicach a tegoroczna - skandynawska - edycja była dla mnie szczególna!
Nie tylko dlatego, że kocham Skandynawię :)
Nie tylko dlatego, że tego dnia świętowałam bardzo ważną rocznicę.
A DLATEGO, że mogłam spotkać się osobiście z przepięknie wrażliwą i niezwykle mi bliską Osobą, Malarką - Iwoną Lifsches.
Zajrzyjcie do świata, który powołuje pędzlem do życia ta Twórcza Kobieta, a pokochacie Ullę i Bingo miłością absolutną.
Ja kocham i znajduję tam siłę oraz moc <3!

Zapraszam Was na krótką mini relację, która - być może - zachęci Was do osobistego odwiedzenia wystawy (czas do 14 sierpnia, wstęp wolny ).
To maluteńka część całej wystawy - te prace urzekły mnie szczególnie. 

Iwonko, dziękuję Ci za to, że jesteś!
Ewo, dziękuję Ci za wspaniałą niespodziankę naszego poznania :)



Obraz promujący VIII Art Naif Festiwal, autorstwa Iwony Lifsches,
 to także okładka niezwykłej Wyprawy do Krainy Baśni,
 autorstwa Pani Jolanty Nitkowskiej- Węglarz. Ja już mam swój egzemplarz- a Wy?

Kobieca - wrażliwa - MOC- Iwona Lifsches, Ewa Parma i ja 
Iwona Lifsches

Iwona Lifsches
Natasha Villone

Natasha Villone

Merete Mortensen

Merete Mortensen
Kati Mikola
Kati Mikola

15 komentarzy:

  1. Pięknie! Kochana podzielam Twoje uczucie do sztuki naiwnej, uwielbiam zatapiać się w przepastne skrzydła tej dziedziny. Popadam w zachwyt, daję się zaskoczyć, wprawić w różne nastroje dzięki niej. I cieszę się, że miałaś swoje osobiste święto! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. :) ależ kolorowo!!! Pięknie!!! :) ..ciekawe, jaki czas zajmuje dokładne przyglądnięcie się poszczególnemu z obrazów, dojrzenie jego szczegółów i wejście w ten świat w całości :)
    Pozdrawiam ciepluteńko <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilo, nigdy mi się nie udaje wszystkim dziełom poświęcić należytej uwagi :) Ale mam nadzieję, że każde i tak znajduje swojego wiernego odbiorcę :) Te poruszyły moje serce i dziecięcą wrażliwość, ale pozostałe są zaskakująco różnorodne :) pięknego weekendu, pozdrawiam najcieplej :)

      Usuń
    2. :) przyjemnej niedzielki <3

      Usuń
  3. muszę się wybrać :)
    buziole :8

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. a to tylko malutka próbka, nawet nie wiem, czy 5% :)!

      Usuń
  5. Piękne prace, cudnie byłoby odwiedzić tę wystawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lamarta, mam tak samo- wciąż do nich wracam i czuję głęboki zachwyt- a na dobranoc czytam sobie Baśnie :)
      Może jakimś cudem, uda Ci się dotrzeć? :)

      Usuń
  6. Agnieszko Kochana, dopiero dzisiaj wpadłam tutaj i czytam wzruszona do łez. To ja dziękuję Tobie, za Twoją przyjaźń, wrażliwość i piękno, którym dzielisz się z nami. Kochamy Ciebie bezgranicznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Moja, witaj :) :) Każde słowo, otulone emocją, uczuciem i wspomnieniem naszego pięknego spotkania :) Już się cieszę na kolejne :) z miłością pozdrawiam Cię ciepło!!!!

      Usuń