poniedziałek, 4 listopada 2013

Fabryka Porcelany, Katowice

Wycieczka po tajemniczych zakamarkach byłej Fabryki Porcelany z Panem Bogdanem Kosakiem- poniedziałkowy wieczór! Zimno jak na Syberii, ale opowieści człowieka, który kocha to co robi, ożywiła świat, który prawie przestał istnieć, a na pewno nie będzie już nigdy istniał w swojej obecnej formie...

cukiernica, model: ATENA!
to ostatnie chwile, gdy dawna Fabryka Porcelany prezentuje się w ten sposób- wielkie zmiany na horyzoncie...
formy, formy, formy...
prawie imbryczek, a na pewno jego połowa...apis
uszka do filiżanek...
podróż w czasie...
prototypy- wszystko ręcznie robione! z cierpliwością i precyzją! Z MIŁOŚCIĄ!
Słuchać Bogdana Kosaka, to przywilej...
ocalić od zapomnienia!
3 twarze...prototyp, imbryk przed pierwszym wypałem, gotowy imbryk...

6 komentarzy:

  1. Czytałam ostatnio sporo o planach fundacji Giesche... fajnie że istnieją tacy ludzie których zaangażowanie tchnie nowe w życie w tak unikalne miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ja też czytałam- bardzo jestem ciekawa finału prac, choć powiem Ci, że mam pewne obawy, na ile NOWE uszanuje STARE! Oby się udało !

      Usuń
    2. Rozważyć należało by czy lepiej aby niszczało czy jednak było odnowione nawet kosztem pójścia w nowoczesność i wprowadzenia dużych zmian.?. Złotym środkiem wręcz byłaby odnowa z jednoczesnym zachowanie starego ducha tego miejsca... ale czy to się uda? Przyszłość rozwiążę nasze wątpliwości... a póki co nie mając na to większego wpływu zdjęcia wnętrz i form podsycają mój obraz tego miejsca:) Miłego dnia:)

      Usuń
    3. Zgadza się! Mam nadzieję, że nowe życie tego magicznego miejsca, będzie w sobie miało ducha przeszłości! : ) Trzymamy kciuki!

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa wyprawa - Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Aniu, niezwykle ciekawa : ) Polecam całym sercem, tylko koniecznie w ciepłych ubraniach!

      Usuń